Année | Auteurs | Membres du ADRETM | Titres | Source | Mots-clés |
---|---|---|---|---|---|
2025 | Salazar J.V.F.; Romero M.C.T.; Fernández V.N.; Vara T.N.P. | FLORES SALAZAR Jesús, THÉRY ROMERO Morella | In-service teachers’ mathematical work on quadrilaterals and their technological knowledge | Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education. Artículo. Fuente: Scopus. | geometry; in-service mathematics teachers; technological knowledge |
2024 | Victoria Flores Salazar J.; Cristina Théry Romero M.; Julissa García-Cuéllar D. | GARCÍA CUELLAR Daysi, FLORES SALAZAR Jesús | Conocimientos Tecnológicos Y El Espacio De Trabajo Matemático Idóneo De Profesores En La Enseñanza De Cuadriláteros | . Capítulo de libro. | |
2024 | Kuzniak A. | KUZNIAK Alain | Sobre la realidad del trabajo matemático realizado por alumnos y profesores | Revista UCMaule. Artículo. Fuente: OpenAlex. | |
2024 | Kuzniak A. | KUZNIAK Alain | The teaching of mathematical modelling and the mathematical work: A dynamic that is problematic | Recherches en didactique des mathématiques. Artículo. Fuente: OpenAlex. | Theme (computing) |
2024 | Kuzniak A.; Masselin B. | KUZNIAK Alain; MASSELIN Blandine | Strongly didactic contracts and mathematical work | Educational Studies in Mathematics. Artículo de revisión. | Devolution and institutionalization; Instructional situations; Itineraries and paths; Mathematical work and work circulation; Strongly didactic contract |
2024 | R. Richard P. | RICHARD Philippe R. | El nuevo trabajo matemático: Un desafío en constante renovación para la educación matemática | Revista UCMaule. Artículo. Fuente: OpenAlex. | |
2024 | Florence P.; Segura Corella N.; Vivier L. | VIVIER Laurent | La comprensión de un espacio de trabajo matemático (ETM) en base seis por parte de futuros profesores de primaria y su influencia en el ETM en base diez | Revista UCMaule. Artículo. Fuente: OpenAlex. | Base (topology) |
2024 | Palacios Bezama C.; Gaona J. | PALACIOS Catalina, GAONA Jorge | Introducir el concepto de función afín y lineal a partir de una tarea abierta en un entorno tecnológico | Revista UCMaule. Artículo. Fuente: OpenAlex. | |
2024 | Verdugo-Hernández P.; Barrera S.C. | VERDUGO-HERNÁNDEZ Paula | The work of a prospective high school teacher in pre-professional training in highlighting mathematical knowledge | Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education. Artículo. Fuente: Scopus. | mathematical working spaces; mathematics teachers´ specialized knowledge; number sense; prospective secondary teachers |
2024 | Panqueban D.; Henríquez-Rivas C.; Kuzniak A. | PANQUEBAN Darlis; HENRIQUEZ RIVAS Carolina; KUZNIAK Alain | Advances and trends in research on mathematical working spaces: A systematic review | Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education. Artículo de revisión. | mathematical working spaces; mathematics education; systematic review; tasks; theory |
2024 | Henríquez-Rivas C.; Verdugo-Hernández P. | HENRIQUEZ RIVAS Carolina; VERDUGO-HERNÁNDEZ Paula | Teachers’ mathematical work based on examples presented in the teaching of algebra in secondary education | Frontiers in Education. Artículo. Fuente: Scopus. | examples; mathematical working space; school algebra; secondary education; teachers |
2024 | Gómez-Chacón I.M.; Marbán J.M. | GÓMEZ-CHACÓN Inés Mª | Epistemic emotions and pre-service mathematics teachers’ knowledge for teaching | ZDM - Mathematics Education. Artículo. Fuente: Scopus. | Boredom; Epistemic emotions; Mathematical Working Spaces; Pre-service mathematics teacher; Surprise; Teacher education |
2024 | Espinoza-Vásquez G.; Henríquez-Rivas C.; Climent N.; Ponce R.; Verdugo-Hernández P. | ESPINOZA-VÁSQUEZ Gonzalo; HENRIQUEZ RIVAS Carolina; VERDUGO-HERNÁNDEZ Paula | Teaching Thales’s theorem: relations between suitable mathematical working spaces and specialised knowledge | Educational Studies in Mathematics. Artículo. Fuente: Scopus. | Mathematical working spaces; Mathematics teachers’ specialised knowledge; Networking of theories; Thales’s theorem |
2024 | Verdugo-Hernández P.; Espinoza-Vásquez G.; Cumsille P. | VERDUGO-HERNÁNDEZ Paula; ESPINOZA-VÁSQUEZ Gonzalo | Trabalho Matemático De Um Futuro Professor No Ensino Da Diagrama Do Caixa | Revista de Gestao Social e Ambiental. Artículo. Fuente: Scopus. | Box; Mathematical Work; Pedagogical Practice; Secondary Education; Statistical Graphs; Whisker Plot |
2024 | Henríquez-Rivas C.; Vergara Gómez A. | HENRIQUEZ RIVAS Carolina | Relaciones teóricas en el ETM idóneo efectivo de profesores de Educación Secundaria | Revista UCMaule. Artículo. Fuente: OpenAlex. | |
2024 | Cristian Julián Trujillo E.; Luis Vivas-Pachas J.; Victoria Flores Salazar J. | FLORES SALAZAR Jesús, VIVAS PACHAS Jorge | Digital Technology in Higher Education: Exponential Function Case | Lecture notes in networks and systems. Capítulo de libro. | |
2024 | García-Martínez I.; Pinto-Rojas I.E.; Sol M.M.-D.; Rodríguez M.A. | Desempeño de estudiantes de pedagogía matemática en dos problemas sobre operaciones binarias: un estudio de caso | Formacion Universitaria. Artículo. Fuente: Scopus. | binary operation; espacio de trabajo matemático; estadística implicativa; habilidades de pensamiento matemático; implicative statistics; mathematical thinking skills; mathematical workspace; non-routine problems; operación binaria; problemas no rutinarios | |
2024 | Nikolantonakis K. | NIKOLANTONAKIS Konstandinos | Semejanza de triángulos desde una perspectiva histórica a la luz del espacio de trabajo matemático en geometría | Revista UCMaule. Artículo. Fuente: OpenAlex. | |
2024 | Victoria Flores Salazar J. | FLORES SALAZAR Jesús | Interrelaciones entre el trabajo matemático del docente y su conocimiento tecnológico | Rematec. Artículo. Fuente: OpenAlex. | |
2023 | Henríquez-Rivas C.; Verdugo-Hernández P. | HENRIQUEZ RIVAS Carolina; VERDUGO-HERNÁNDEZ Paula | Diseño de tareas en la formación inicial docente de matemáticas que involucran las representaciones de una función | Educacion Matematica. Artículo. Fuente: Scopus. | function; Mathematical Working Space; Representing; teacher training |
2023 | Verdugo-Hernández P.; Espinoza-Vásquez G. | VERDUGO-HERNÁNDEZ Paula; ESPINOZA-VÁSQUEZ Gonzalo | El desarrollo de habilidades en el trabajo matemático: el caso de Lucas, un futuro profesor de matemática, en su práctica profesional | Uniciencia. Artículo. Fuente: Scopus. | higher education; initial teacher training; Mathematical working space; mathematics education; skill development; teaching and learning; training practices |
2023 | Lagrange J.-B.; Laval D. | LAVAL Dominique | Connecting algorithmics to mathematics learning: a design study of the intermediate value theorem and the bisection algorithm | Educational Studies in Mathematics. Artículo. Fuente: Scopus. | Adidacticity; Algorithmic and mathematical working spaces; Algorithmic thinking; Bisection algorithm; Intermediate value theorem; Mathematics-computer science connections; Programming tasks |
2023 | Bacelo A.; Gómez-Chacón I.M. | GÓMEZ-CHACÓN Inés Mª | Characterising algorithmic thinking: A university study of unplugged activities✰ | Thinking Skills and Creativity. Artículo. Fuente: Scopus. | Algorithmic thinking; Computational thinking; Statistical Implicative Analysis (SIA); Theory of mathematical working space; University teaching |
2023 | Rivas C.H.; Hernández P.V.; Barrera Y.V. | HENRIQUEZ RIVAS Carolina; VERDUGO-HERNÁNDEZ Paula | Trabalho matemático de alunos do ensino médio técnico profissionalizante em um contexto interdisciplinar | Uniciencia. Artículo. Fuente: Scopus. | interdisciplinarity; Mathematicalworkspace; secondarytechnical-professionaleducation; students |
2023 | Moutet L. | Study of a Problem-Solving Activity Using the Extended Mathematical Working Space Framework | International Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling. Book chapter. | Extended MWS; Interdisciplinary; Mathematical modelling; Online activity; Physics | |
2023 | Antonio Ticse Aucahuasi M.; Victoria Flores Salazar J.; Luis Vivas-Pachas J. | TICSE AUCAHUASI Marco, FLORES SALAZAR Jesús, VIVAS PACHAS Jorge | Trabajo matemático de estudiantes de secundaria en tareas sobre tasa de variación con el uso de GeoGebra | PNA. Artículo. Fuente: OpenAlex. | |
2023 | Victoria Flores Salazar J.; Cristina Théry Romero M. | THÉRY ROMERO Morella, FLORES SALAZAR Jesús | Tecnología digital y el uso de la historia de la matemática en la enseñanza: construyendo conexiones | Rematec. Artículo. Fuente: OpenAlex. | |
2023 | Luis Vivas-Pachas J.; Cristian Julián Trujillo E.; Victoria Flores Salazar J.; Saravia-Molina N. | FLORES SALAZAR Jesús, VIVAS PACHAS Jorge | Digital Technology in Higher Education: Identification of Surfaces in Space Generated by Functions of Two Variables | Smart innovation, systems and technologies. Capítulo de libro. | Representation|Sequence (biology)|Artifact (error)|Identification |
2023 | Emprin F.; R. Richard P. | RICHARD Philippe R. | Intelligence artificielle et didactique des mathématiques : état des lieux et questionnements | Annales de didactique et de sciences cognitives. Artículo. Fuente: OpenAlex. | |
2022 | Henríquez-Rivas C.; Kuzniak A.; Masselin B. | KUZNIAK Alain, MASSELIN Blandine, HENRIQUEZ RIVAS Carolina | The Idoine or Suitable MWS as an Essential Transitional Stage Between Personal and Reference Mathematical Work | Mathematics education in the digital era. Capítulo de libro. | Mathematical problem|Divergence (linguistics) |
2022 | Kuzniak A.; Nechache A. | KUZNIAK Alain | Développer un travail géométrique complet et conforme chez les étudiants de première année de master enseignement en France | Revue de Mathématiques pour l’école. Artículo. Fuente: OpenAlex. | |
2022 | Kuzniak A. | KUZNIAK Alain | Pensar Los Conocimientos Matemáticos De Los Profesores En Relación Con Su Trabajo Matemático | Dykinson eBooks. Capítulo de libro. | |
2022 | Lagrange J.; R. Richard P. | RICHARD Philippe R. | Instrumental Genesis in the Theory of MWS: Insight from Didactic Research on Digital Artifacts | Mathematics education in the digital era. Capítulo de libro. | Artifact (error)|Viewpoints |
2022 | Verónica Ángel Cerda M.; Menares R. | MENARES Romina | La derivada como velocidad instantánea desde el Espacio de Trabajo Matemático | Rematec. Artículo. Fuente: OpenAlex. | Instant |
2022 | Victoria Flores Salazar J.; Kuzniak A.; Montoya E.; Nechache A.; R. Richard P.; Vivier L. | NECHACHE Assia, KUZNIAK Alain, VIVIER Laurent, RICHARD Philippe R., FLORES SALAZAR Jesús, MONTOYA DELGADILLO Elizabeth | Mathematical Work and Beyond | Mathematics education in the digital era. Capítulo de libro. | Mathematical Theory |
2022 | Menares R.; Vivier L. | VIVIER Laurent, MENARES Romina | Personal Mathematical Work and Personal MWS | Mathematics education in the digital era. Capítulo de libro. | Reflection |
2022 | Soledad López S.; Vivier L. | VIVIER Laurent, LÓPEZ Soledad | Local visualization of functions in work on optimization | Teaching Mathematics and its Applications An International Journal of the IMA. Artículo. Fuente: OpenAlex. | |
2022 | Letícia Ramos Rifo L.; Estrella S.; Vidal-Szabó P. | VIDAL-SZABÓ Pedro | Enfoque Subjetivo De La Probabilidad En El Conocimiento Especializado De Profesores De Matemática En Formación | Dykinson eBooks. Capítulo de libro. | |
2022 | Verdugo-Hernández P.; Espinoza-Vásquez G.; Carrillo J. | VERDUGO-HERNÁNDEZ Paula, ESPINOZA-VÁSQUEZ Gonzalo | Análisis de una tarea sobre sucesiones desde el uso de las herramientas y el conocimiento matemático del profesor | Enseñanza de las Ciencias Revista de investigación y experiencias didácticas. Artículo. Fuente: OpenAlex. | |
2022 | Espinoza-Vásquez G.; Verdugo-Hernández P.; Henríquez-Rivas C.; Ponce R. | VERDUGO-HERNÁNDEZ Paula, HENRIQUEZ RIVAS Carolina | Avances En La Relación Entre Mtsk Y Espacios De Trabajo Matemático | Dykinson eBooks. Capítulo de libro. | |
2022 | Victoria Flores Salazar J.; Gaona J.; R. Richard P. | RICHARD Philippe R., FLORES SALAZAR Jesús, GAONA Jorge | Mathematical Work in the Digital Age. Variety of Tools and the Role of Geneses | Mathematics education in the digital era. Capítulo de libro. | Realisation|Mathematical problem|Mathematical Theory |
2022 | Kuzniak A.; Montoya E.; R. Richard P. | RICHARD Philippe R., KUZNIAK Alain, MONTOYA DELGADILLO Elizabeth | Mathematical Work in Educational Context | Mathematics education in the digital era. Libro. | Mathematical Theory |
2022 | Font L.; Gagnon M.; Leduc N.; R. Richard P. | RICHARD Philippe R. | Intelligence in QED-Tutrix: Balancing the Interactions Between the Natural Intelligence of the User and the Artificial Intelligence of the Tutor Software | Mathematics education in the digital era. Capítulo de libro. | TUTOR |
2022 | Elvira Páez Murillo R.; Larios Osorio V. | PÁEZ Rosa-Elvira | Un acercamiento hacia la enseñanza de números reales con estudiantes de primer año de ingeniería | Rematec. Artículo. Fuente: OpenAlex. | |
2022 | Gaona J.; Vivier L. | GAONA Jorge, VIVIER Laurent | Valor Epistémico de Tareas Diseñadas en un Sistema de Evaluación en Línea con Retroalimentación para Matemáticas | Rematec. Artículo. Fuente: OpenAlex. | |
2022 | Trunkenwald J.; Moungabio F.M.; Laval D. | TRUNKENWALD Jannick; LAVAL Dominique | The Frequentist Approach of Probability, from Random Experiment to Sampling Fluctuation | Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education. Artículo. Fuente: Scopus. | Frequencies; Mathematical work space; Probability; Sample |
2022 | Montoya E.; G. Reyes Avendaño C. | REYES AVENDAÑO Claudia, MONTOYA DELGADILLO Elizabeth | The Reference Mathematical Working Space | Mathematics education in the digital era. Capítulo de libro. | |
2022 | Kuzniak A.; Montoya E.; Vivier L. | VIVIER Laurent, KUZNIAK Alain, MONTOYA DELGADILLO Elizabeth | The Theory of Mathematical Working Spaces: Theoretical Environment, Epistemological Stance and Dialogue with Other Theories | Mathematics education in the digital era. Capítulo de libro. | |
2022 | Verdugo-Hernández P.; Huincahue J.; Cumsille P.; Nechache A. | VERDUGO-HERNÁNDEZ Paula; NECHACHE Assia | Articulating the Blomhøj Modelling Cycle and the Mathematical Working Spaces. Analysis of a Task in Higher Education | Acta Scientiae. Artículo. Fuente: Scopus. | Blomhøj modelling cycle; Mathematical Working Spaces (MWS); modelling tasks; MWS-modelling complementarity |
2022 | Verdugo-Hernandez P.; Espinoza-Vasquez G.; Yanez J.C. | VERDUGO-HERNÁNDEZ Paula; ESPINOZA-VÁSQUEZ Gonzalo | Analisis de una tarea sobre sucesiones desde el uso de las herramientas y el conocimiento matematico del professor | Ensenanza de las Ciencias. Artículo. Fuente: Scopus. | Mathematical working space; Mathematics teacher's specialized knowledge; Networking theories; Sequences; Tools |
2022 | Kuzniak A.; Nechache A.; R. Richard P. | NECHACHE Assia, KUZNIAK Alain, RICHARD Philippe R. | The Theory of Mathematical Working Spaces in Brief | Mathematics education in the digital era. Capítulo de libro. | Glossary|Basis (linear algebra) |
2022 | Nechache A.; María Gómez Chacón I. | NECHACHE Assia, GÓMEZ-CHACÓN Inés Mª | Methodological Aspects in the Theory of Mathematical Working Spaces | Mathematics education in the digital era. Capítulo de libro. | Mathematical Theory |
2022 | Pérez K.M.; Delgadillo E.M. | MONTOYA DELGADILLO Elizabeth | The Mathematical Work of Chilean Secondary Teachers in the Domain of Probability | Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education. Artículo. Fuente: Scopus. | Mathematics teachers in in-service and pre-service training; Probability Working Space |
2022 | Kuzniak A. | KUZNIAK Alain | The Theory of Mathematical Working Spaces—Theoretical Characteristics | Mathematics education in the digital era. Capítulo de libro. | Mathematical Theory|Mathematical structure|Mathematical problem |
2022 | Espinoza-Vásquez G.; Verdugo-Hernández P. | ESPINOZA-VÁSQUEZ Gonzalo; VERDUGO-HERNÁNDEZ Paula | LAS REPRESENTACIONES DE LA FUNCIÓN DURANTE LA ENSEÑANZA Una mirada desde el conocimiento especializado y el trabajo matemático del profesor | Human Review. International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades. Artículo. Fuente: Scopus. | Function concept; Initial teacher training; Mathematical working space; Mathematics teacher’s specialized knowledge; Networking theories; Representations; Tools |
2022 | Luis Vivas-Pachas J.; Victoria Flores Salazar J. | FLORES SALAZAR Jesús, VIVAS PACHAS Jorge | Función exponencial: análisis del trabajo matemático de estudiantes de humanidades | Quintaesencia. Artículo. Fuente: OpenAlex. | |
2022 | Gaona J.; Hernández R.; Guevara F.; Bravo V. | GAONA Jorge | Influence of a Function’s Coefficients and Feedback of the Mathematical Work When Reading a Graph in an Online Assessment System | International Journal of Emerging Technologies in Learning. Artículo. Fuente: Scopus. | Digital technology; Distance education and online learning; Mathematical activity; Post-secondary education; Task design |
2022 | Gaona J.; Soledad López S.; Montoya E. | GAONA Jorge, MONTOYA DELGADILLO Elizabeth, LÓPEZ Soledad | Prospective mathematics teachers learning complex numbers using technology | International Journal of Mathematical Education in Science and Technology. Artículo. Fuente: Scopus. | Articulation (sociology)|Mathematical problem|Public university |
2021 | Victoria Flores Salazar J.; Luis Vivas-Pachas J.; Antonio Ticse Aucahuasi M. | TICSE AUCAHUASI Marco, FLORES SALAZAR Jesús, VIVAS PACHAS Jorge | Una mirada al Trabajo Matemático de los Estudiantes en el Dominio del Análisis | Rematec. Artículo. Fuente: OpenAlex. | |
2021 | Antonio Ticse Aucahuasi M.; Victoria Flores Salazar J. | TICSE AUCAHUASI Marco, FLORES SALAZAR Jesús | Análisis de la producción matemática de estudiantes de nivel secundario: una mirada desde el espacio de trabajo matemático | Quintaesencia. Artículo. Fuente: OpenAlex. | |
2021 | Henríquez-Rivas C.; Kuzniak A. | KUZNIAK Alain, HENRIQUEZ RIVAS Carolina | Profundización en el trabajo geométrico de futuros profesores en entornos tecnológicos y de lápiz y papel | Bolema Boletim de Educação Matemática. Artículo. Fuente: OpenAlex. | |
2021 | Rivas C.H.; Ponce R.; Yáñez J.C.; Climent N.; Espinoza-Vásquez G. | HENRIQUEZ RIVAS Carolina; ESPINOZA-VÁSQUEZ Gonzalo | Trabajo matemático de un profesor basado en tareas y ejemplos propuestos para la enseñanza | Ensenanza de las Ciencias. Artículo de revisión. | Examples; Suitable mathematical workspace; Tasks; Teacher; Theorem of Thales |
2021 | M. Fortuny J.; Recio T.; R. Richard P.; Roanes–Lozano E. | RICHARD Philippe R. | Análisis del discurso de los profesores en formación en un contexto de innovación pedagógica en geometría | Annales de didactique et de sciences cognitives. Artículo. Fuente: OpenAlex. | Reflection |
2021 | ANTONIO TICSE AUCAHUASI M.; Victoria Flores Salazar J. | FLORES SALAZAR Jesús | Análisis De La Producción Matemática De Estudiantes De Nivel Secundario: Una Mirada Desde El Espacio De Trabajo Matemático | Quintaesencia. Artículo. Fuente: OpenAlex. | |
2021 | Henríquez-Rivas C.; Guerrero-Ortiz C.; Barrera A.Á. | HENRIQUEZ RIVAS Carolina | Trabajo matemático de profesores universitarios: Heurísticas de solución de una tarea | Educacion Matematica. Artículo. Fuente: Scopus. | Heuristics solving; Mathematical work; Modelling; Task; University professor |
2021 | Lagrange J.-B. | Les espaces de travail connectés : une perspective nouvelle pour la modélisation dans le secondaire? | Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education. Artículo. Fuente: Scopus. | ||
2021 | Climent N.; Espinoza-Vásquez G.; Carrillo J.; Henríquez-Rivas C.; Ponce R. | ESPINOZA-VÁSQUEZ Gonzalo; HENRIQUEZ RIVAS Carolina | Una lección sobre el teorema de Thales, vista desde el conocimiento especializado del profesor | Educacion Matematica. Artículo. Fuente: Scopus. | Mathematics teaching practices; Secondary education; Similarity; Teacher knowledge; Thales's theorem |
2021 | Kuzniak A.; Nechache A. | KUZNIAK Alain; NECHACHE Assia | On forms of geometric work: a study with pre-service teachers based on the theory of Mathematical Working Spaces | Educational Studies in Mathematics. Artículo. Fuente: Scopus. | Geometric work form; Geometrical paradigms; Geometry training; Mathematical Working Spaces; Teachers training |
2021 | Rivas C.H.; Kuzniak A. | HENRIQUEZ RIVAS Carolina; KUZNIAK Alain | Profundización en el trabajo geométrico de futuros profesores en entornos tecnológicos y de lápiz y papel | Bolema - Mathematics Education Bulletin. Artículo. Fuente: Scopus. | Artifacts; Geometry; Mathematical work space; Prospective mathematics teachers; Visualization |
2021 | Gaona J.; Menares R. | GAONA Jorge; MENARES Romina | Argumentation of Prospective Mathematics Teachers in Fraction Tasks Mediated by an Online Assessment System With Automatic Feedback | Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education. Artículo. Fuente: Scopus. | digital technology; mathematics education; online teaching/learning strategies; proof and discourse; task design |
2020 | Verdugo-Hernández P. | VERDUGO-HERNÁNDEZ Paula | Un posible enfoque de complementariedad entre espacios de trabajo matemático y modelización | Revista UCMaule. Artículo. Fuente: OpenAlex. | Complementarity (molecular biology) |
2020 | Mario Vanegas Ortega C.; Martínez-Galaz C.; Henríquez-Rivas C.; Hernández C. | HENRIQUEZ RIVAS Carolina | Formadores de didáctica de las ciencias experimentales y matemática: El self-study colaborativo interinstitucional como motor de transformación de la docencia universitaria | Revista Iberoamericana de Educación. Artículo. Fuente: OpenAlex. | |
2020 | Menares R. | MENARES Romina | Resoluciones De Una Tarea De Cálculo Por Parte De Profesores De Matemáticas. ¿Cuáles Son Los Argumentos Que Ellos Validan Tanto En Su Trabajo Personal Como En El Aula? | Paulo Freire Revista de Pedagogía Crítica. Artículo. Fuente: OpenAlex. | |
2020 | Masselin B. | MASSELIN Blandine | Dynamique du travail mathématique en classe entre un enseignant et des groupes d’élèves sur la simulation en probabilités : une étude de cas | Annales de didactique et de sciences cognitives. Artículo. Fuente: OpenAlex. | |
2020 | Vidal-Szabó P.; Kuzniak A.; Estrella S.; Montoya E. | KUZNIAK Alain, MONTOYA DELGADILLO Elizabeth, VIDAL-SZABÓ Pedro | Análisis cualitativo de un aprendizaje estadístico temprano con la mirada de los espacios de trabajo matemático orientado por el ciclo investigativo | Educación Matemática. Artículo. Fuente: OpenAlex. | |
2020 | Kuzniak A.; Rauscher J. | KUZNIAK Alain | Implication dans un enseignement renouvelé et recherches en didactique des mathématiques | Annales de didactique et de sciences cognitives. Artículo. Fuente: OpenAlex. | Evocation|Tribute |
2020 | Vidal-Szabó P.; Kuzniak A.; Estrella S.; Montoya E. | VIDAL-SZABÓ Pedro; KUZNIAK Alain; MONTOYA DELGADILLO Elizabeth | Análisis cualitativo de un aprendizaje estadístico temprano con la mirada de los espacios de trabajo matemático orientado por el ciclo investigativo | Educacion Matematica. Artículo. Fuente: Scopus. | Data representations in Context; Exploratory Data Analysis; Research Cycle; Statistical Mathematical Working Spaces; Statistical Thinking |
2020 | Victoria Flores Salazar J.; Julissa García-Cuéllar D. | GARCÍA CUELLAR Daysi, FLORES SALAZAR Jesús | Paradigmas Geométricos En El Trabajo Matemático De Docentes En Formación Continua | PLURAIS - Revista Multidisciplinar. Artículo. Fuente: OpenAlex. | |
2019 | R. Richard P.; Venant F.; Gagnon M. | RICHARD Philippe R., VENANT Fabienne | Issues and Challenges in Instrumental Proof | Mathematics education in the digital era. Capítulo de libro. | Proof of concept |
2019 | Victoria Flores Salazar J.; Carrillo F. | FLORES SALAZAR Jesús, CARRILLO Flor | Espacio de Trabajo Matemático Personal de profesores en relación a la función definida por tramos | UNIPLURIVERSIDAD. Artículo. Fuente: OpenAlex. | |
2019 | Rodríguez M.S.; Rock A.I.S. | Una mirada al trabajo documental de un profesor de primaria al seleccionar recursos para enseñar geometría | Educacion Matematica. Artículo. Fuente: Scopus. | Documentational Approach to Didactics; Geometry teaching; Primary school level; Reflective investigation; Resource selection | |
2018 | Kaiser G.; Forgasz H.; Graven M.; Kuzniak A.; Simmt E.; Xu B. | KUZNIAK Alain | Invited Lectures from the 13th International Congress on Mathematical Education | ICME-13 monographs. Libro. | |
2018 | Kuzniak A. | KUZNIAK Alain | Thinking About the Teaching of Geometry Through the Lens of the Theory of Geometric Working Spaces | ICME-13 monographs. Capítulo de libro. | Geometric Modeling |
2018 | Morales H. | Influencia de un Proceso de Formación de Profesores en el Sistema de Enseñanza del Concepto de Área en Estudiantes de Pedagogía en Matemáticas, un Estudio de Caso | Bolema - Mathematics Education Bulletin. Artículo. Fuente: Scopus. | Area of a quadrilateral; Classroom management; Fibration; Mathematical work space; Teacher training | |
2018 | Font L.; R. Richard P.; Gagnon M. | RICHARD Philippe R. | Improving QED-Tutrix by Automating the Generation of Proofs | arXiv (Cornell University). Artículo. Fuente: OpenAlex. | TUTOR |
2018 | Kuzniak A.; R. Richard P.; Michael–Chrysanthou P. | RICHARD Philippe R., KUZNIAK Alain | From geometrical thinking to geometrical working competencies | Routledge eBooks. Capítulo de libro. | |
2018 | Herbst P.; Hock Cheah U.; Jones K.; R. Richard P. | RICHARD Philippe R. | Conclusion: Prospects for Developments and Research in Secondary Geometry Education | ICME-13 monographs. Capítulo de libro. | Ask price |
2017 | Nechache A. | La catégorisation des tâches et du travailleur-sujet : un outil méthodologique pour l’étude du travail mathématique dans le domaine des probabilités | Annales de didactique et de sciences cognitives. Artículo. Fuente: OpenAlex. | Elaboration | |
2016 | Montoya-Delgadillo E.; Mena-Lorca J.; Mena-Lorca A. | MONTOYA DELGADILLO Elizabeth | Estabilidad epistemológica del profesor debutante y espacio de trabajo matemático | Bolema - Mathematics Education Bulletin. Artículo. Fuente: Scopus. | Algebrization; Beginning teachers; Epistemological stability |
2016 | Miranda V.C.; Pluvinage F.; Adjiage R. | Facilitating the genesis of functional working spaces in guided explorations | ZDM - Mathematics Education. Artículo. Fuente: Scopus. | Asymptote; Calculus; Mathematical Working Spaces; Tangent; Zoom in; Zoom out | |
2016 | Nikolantonakis K.; Vivier L. | VIVIER Laurent | El ETM de futuros profesores de primaria en un trabajo sobre los números naturales en cualquier base | Bolema - Mathematics Education Bulletin. Artículo. Fuente: Scopus. | Mathematical working space. natural numbers. positional system. teachers' initial training |
2016 | Montoya Delgadillo E.; Vivier L. | MONTOYA DELGADILLO Elizabeth; VIVIER Laurent | Erratum to: Mathematical working space and paradigms as an analysis tool for the teaching and learning of analysis | ZDM - Mathematics Education. Artículo. Fuente: OpenAlex. | |
2016 | Tanguay D.; Venant F. | VENANT Fabienne | The semiotic and conceptual genesis of angle | ZDM - Mathematics Education. Artículo. Fuente: Scopus. | Amalgamation vs disentanglement; Angle; Mathematical working space; Measure; Semiotic bundle; Semiotic genesis; Sense vs meaning |
2016 | Richard P.R.; Oller Marcén A.M.; Meavilla Seguí V. | RICHARD Philippe R. | The concept of proof in the light of mathematical work | ZDM - Mathematics Education. Artículo. Fuente: Scopus. | Didactics of mathematics; Epistemic necessity; Interactions; Mathematical working space; Model reader and model user; Proving in geometry; Tolerance analysis; Valence of mathematical work; Validation mode |
2016 | Coutat S.; Laborde C.; Richard P.R. | RICHARD Philippe R. | L’apprentissage instrumenté de propriétés en géométrie : propédeutique à l’acquisition d’une compétence de démonstration | Educational Studies in Mathematics. Artículo. Fuente: Scopus. | Geometrical working spaces; Instrumented figural inference; Operational dynamic figure; Register of dynamic figures; Semiotic mediation; Student-milieu interactions |
2016 | Derouet C.; Parzysz B. | PARZYSZ Bernard | How can histograms be useful for introducing continuous probability distributions? | ZDM - Mathematics Education. Artículo. Fuente: Scopus. | Continuous distribution; Density; High school; Mathematical Working Space; Probability |
2016 | Delgadillo E.M.; Vivier L. | MONTOYA DELGADILLO Elizabeth; VIVIER Laurent | Mathematical working space and paradigms as an analysis tool for the teaching and learning of analysis | ZDM - Mathematics Education. Artículo. Fuente: Scopus. | Analysis; Mathematical working space; Paradigms; Perspectives |
2016 | Kuzniak A.; Tanguay D.; Elia I. | KUZNIAK Alain | Mathematical Working Spaces in schooling: an introduction | ZDM - Mathematics Education. Artículo. Fuente: Scopus. | Cognitive perspective; Discursive geneses; Epistemological perspective; Instrumental; Mathematical Working Space; Semiotic |
2016 | Kuzniak A.; Nechache A.; Drouhard J.P. | KUZNIAK Alain; NECHACHE Assia | Understanding the development of mathematical work in the context of the classroom | ZDM - Mathematics Education. Artículo. Fuente: Scopus. | Mathematical work; Mathematical Working Spaces; Probability; Tools and instruments |
2016 | Henríquez-Rivas C.; Montoya-Delgadillo E. | HENRIQUEZ RIVAS Carolina; MONTOYA DELGADILLO Elizabeth | El trabajo matemático de profesores en el tránsito de la geometría sintética a la analítica en el liceo | Bolema - Mathematics Education Bulletin. Artículo. Fuente: Scopus. | Analytical approach; Geometric working space; Synthetic approach |
2016 | Gómez-Chacón I.M.; Kuzniak A.; Vivier L. | GÓMEZ-CHACÓN Inés Mª; KUZNIAK Alain; VIVIER Laurent | El rol del profesor desde la perspectiva de los Espacios de Trabajo Matemático | Bolema - Mathematics Education Bulletin. Artículo de revisión. | Mathematical education; Mathematical working space; Mathematics professional development; Teacher's knowledge |
2016 | Gómez-Chacón I.M.; Romero Albaladejo I.M.; del Mar García López M. | GÓMEZ-CHACÓN Inés Mª | Zig-zagging in geometrical reasoning in technological collaborative environments: a Mathematical Working Space-framed study concerning cognition and affect | ZDM - Mathematics Education. Artículo. Fuente: Scopus. | Argumentation; Cognition-affect interplay; GeoGebra; Geometry; Mathematical Working Space; Secondary education |
2016 | Gómez-Chacón I.M.; Botana F.; Escribano J.; Abánades M.Á. | GÓMEZ-CHACÓN Inés Mª | Concepto de lugar geométrico. Génesis de utilización personal y profesional con distintas herramientas | Bolema - Mathematics Education Bulletin. Artículo. Fuente: Scopus. | Dynamic geometry; Geometric loci; Geometric reasoning; Instrumental genesis; Mathematical working space |
2016 | Hitt F.; Saboya M.; Cortés Zavala C. | An arithmetic-algebraic work space for the promotion of arithmetic and algebraic thinking: triangular numbers | ZDM - Mathematics Education. Artículo. Fuente: Scopus. | Algebraic thinking; Arithmetic-algebraic thinking; Institutional representations; Mathematical thinking; Mathematical work space; Sociocultural milieu; Spontaneous representations; Technology | |
2016 | Santos-Trigo M.; Moreno-Armella L.; Camacho-Machín M. | Problem solving and the use of digital technologies within the Mathematical Working Space framework | ZDM - Mathematics Education. Artículo. Fuente: Scopus. | Digital technologies; Empirical and formal reasoning; Mathematical Working Space; Problem solving | |
2016 | Elia I.; Özel S.; Gagatsis A.; Panaoura A.; Özel Z.E.Y. | Students’ mathematical work on absolute value: focusing on conceptions, errors and obstacles | ZDM - Mathematics Education. Artículo. Fuente: Scopus. | Absolute value; Comparative study; Discursive genesis; Mathematical Working Space; Obstacles | |
2016 | Minh T.K.; Lagrange J.-B. | Connected functional working spaces: a framework for the teaching and learning of functions at upper secondary level | ZDM - Mathematics Education. Artículo. Fuente: Scopus. | Casyopée; Connected functional working spaces; Functions; Genesis; Working spaces | |
2016 | Radford L. | The epistemic, the cognitive, the human: a commentary on the mathematical working space approach | ZDM - Mathematics Education. Artículo. Fuente: Scopus. | Activity Theory; Cognition; Collective versus individual learning; Conceptions of the student; Epistemology | |
2016 | Sánchez A.C.; Albaladejo I.M.R. | Entornos tecnológicos y su influencia en los espacios de trabajo matemático | Bolema - Mathematics Education Bulletin. Artículo. Fuente: Scopus. | Collaborative work; Interactivity; Mathematical working spaces; Problem solving; Technological environments | |
2016 | Artigue M. | Mathematical working spaces through networking lens | ZDM - Mathematics Education. Artículo. Fuente: Scopus. | Anthropological theory of the didactic; Mathematical working spaces; Networking between theories; Research praxeology | |
2016 | Flores-Medrano E.; Montes M.A.; Carrillo J.; Contreras L.C.; Cinta Muñoz-Catalán M.; Mar Liñán M. | El Papel del MTSK como modelo de conocimiento del profesor en las interrelaciones entre los espacios de trabajo matemático | Bolema - Mathematics Education Bulletin. Artículo. Fuente: Scopus. | Mathematical working spaces; Mathematics teacher's specialized knowledge; Relationships between MWS and MTSK | |
2016 | Pluvinage F.; Flores P. | Génesis semiótica de los enteros | Bolema - Mathematics Education Bulletin. Artículo. Fuente: Scopus. | 2D geometry; Dilation; Distributive law; Mathematical working spaces; Multiplication of numbers; Semiotic genesis; Signs rule | |
2016 | Gagatsis A.; Deliyianni E.; Elia I.; Panaoura A.; Michael-Chrysanthou P. | Fostering representational flexibility in the mathematical working space of rational numbers | Bolema - Mathematics Education Bulletin. Artículo. Fuente: Scopus. | Representational flexibility. mathematical working space. fractions. decimals | |
2016 | Cortés J.C.; Hitt F.; Saboya M. | Pensamiento aritmético-algebraico a través de un espacio de trabajo matemático en un ambiente de papel, lápiz y tecnología en la escuela secundaria | Bolema - Mathematics Education Bulletin. Artículo. Fuente: Scopus. | ACODESA. mathematical working spaces. arithmetico-algebraic thinking | |
2016 | Panero M.; Arzarello F.; Sabena C. | The Mathematical work with the derivative of a function: Teachers' practices with the idea of "generic | Bolema - Mathematics Education Bulletin. Artículo. Fuente: Scopus. | Derivative function. generic. perspectives on functions. calculus | |
2016 | Mora D.V.; Climent N.; Escudero-Ávila D.; Montes M.A.; Ribeiro M. | Conocimiento especializado de un profesor de álgebra lineal y espacios de trabajo matemático | Bolema - Mathematics Education Bulletin. Artículo. Fuente: Scopus. | Case study; Linear algebra; Mathematical working spaces; Mathematics teacher's specialised knowledge; Matrices | |
2016 | Rodd M. | Transitioning from "it looks like" to "it has to be" in geometrical workspaces: affect and near-to-me attention | Bolema - Mathematics Education Bulletin. Artículo. Fuente: Scopus. | School geometry. mathematical working spaces. top-down attention. affect. practitioner research | |
2015 | Kuzniak A. | KUZNIAK Alain | Understanding the Nature of the Geometric Work Through Its Development and Its Transformations | Springer eBooks. Capítulo de libro. | |
2015 | Gómez-Chacón I.M.; Kuzniak A. | GÓMEZ-CHACÓN Inés Mª; KUZNIAK Alain | Spaces For Geometric Work: Figural, Instrumental, And Discursive Geneses Of Reasoning In A Technological Environment | International Journal of Science and Mathematics Education. Artículo. Fuente: Scopus. | geometry; initial teacher training; mathematics; professional knowledge; Space for Geometric Work; technological environment |
2015 | Rivas C.H.; Delgadillo E.M. | HENRIQUEZ RIVAS Carolina; MONTOYA DELGADILLO Elizabeth | Espacios de trabajo geométrico sintético y analítico de profesores y su práctica en el aula | Ensenanza de las Ciencias. Artículo. Fuente: Scopus. | Geometrical paradigm; Mathematical working; Teacher |
2014 | Kuzniak A. | KUZNIAK Alain | Trabajo matemático y dominios matemáticos | Revista Latinoamericana de Investigacion en Matematica Educativa. Artículo. Fuente: Scopus. | Discovery process; Mathematical domain; Mathematical Working Space; Modeling; Validation |
2014 | Montoya-Delgadillo E.; Mena-Lorca A.; Mena-Lorca J. | MONTOYA DELGADILLO Elizabeth | Circulaciones y génesis en el espacio de trabajo matemático | Revista Latinoamericana de Investigacion en Matematica Educativa. Artículo. Fuente: Scopus. | Case study; Geneses; Mathematical Working Space |
2014 | Gómez-Chacón I.M.; Escribano J. | GÓMEZ-CHACÓN Inés Mª | Actividades sobre lugares géometricos desarrolladas en un sistema de geometría dinámica. Visualización no icónica y génesis instrumental | Revista Latinoamericana de Investigacion en Matematica Educativa. Artículo. Fuente: Scopus. | Diagrams; Drawing; GeoGebra; Geometry; Interactive learning; Loci; Problem-solving strategies; Reasoning; Teacher training; Visual representations; Visualization |
2014 | Elia I.; Evangelou K.; Hadjittoouli K.; van den Heuvel-Panhuizen M. | Utilización de gesticulaciones de un alumno de preescolar al resolver un problema geométrico en diferentes espacios de representación construida | Revista Latinoamericana de Investigacion en Matematica Educativa. Artículo. Fuente: Scopus. | Geometrical figure apprehension; Geometrical work space; Gesture; Kindergarten; Shape configuration; Spaces of constructed representation | |
2014 | Figueras O.; Flores P.; Pluvinage F. | La mediatión docente y los espacios de trabajo matemático | Revista Latinoamericana de Investigacion en Matematica Educativa. Artículo. Fuente: Scopus. | Basic education; Mediation; MWS | |
2014 | Xistouri X.; Pitta-Pantazi D.; Gagatsis A. | Estructura y niveles de habilidad en estudiantes de escuela primaria sobre geometría transformacional | Revista Latinoamericana de Investigacion en Matematica Educativa. Artículo. Fuente: Scopus. | Dimensional deconstruction; Geometrical working space; Transformational geometry; Visualization | |
2014 | Zaldívar Rojas D.; Cen Che C.; Briceño Solís E.; Méndez Guevara M.; Cordero Osorio F. | El espacio de trabajo matemático y la situación específica de la matemática funcional: Un ejercicio de diálogo | Revista Latinoamericana de Investigacion en Matematica Educativa. Artículo. Fuente: Scopus. | Functional mathematics; Mathematical working space; Resignification; Specific situation | |
2014 | Michael-Chrysanthou P.; Gagatsis A. | Ambigüedad en la manera de ver las figuras geométricas | Revista Latinoamericana de Investigacion en Matematica Educativa. Artículo. Fuente: Scopus. | Discursive-graphic Reasoning; GraphicReasoning; Operative Apprehension; Perceptual Apprehension | |
2014 | Rauscher J.-C.; Adjiage R. | Espaces de travail et résolution d’un problème de modélisation | Revista Latinoamericana de Investigacion en Matematica Educativa. Artículo. Fuente: Scopus. | Mathematical working spaces; Modeling; Personal MWS; Problem solving; Suitable MWS; Writtenpractice of the written | |
2014 | Delgadillo E.M. | MONTOYA DELGADILLO Elizabeth | El Proceso De Prueba En El Espacio De Trabajo Geométrico: Profesores En Formación Inicial | Ensenanza de las Ciencias. Artículo. Fuente: Scopus. | Didactics of Geometry; Geometric work space; Paradigm; Process of proof |
2014 | Miranda V.C.; Pluvinage F. | Registros y estratos en ETM al servicio del pensamiento funcional | Revista Latinoamericana de Investigacion en Matematica Educativa. Artículo. Fuente: Scopus. | Functional thinking; Information and communications technology (ICT); Mathematical activity; Mathematical Working Space (MWS) | |
2014 | Parzysz B. | PARZYSZ Bernard | Espaces de travail en simulation d’expérience aléatoire au lycée : Une étude de cas | Revista Latinoamericana de Investigacion en Matematica Educativa. Artículo. Fuente: Scopus. | Mathematical working spaces; Modeling; Probability; Random experiment; Simulation; Spreadsheet |
2014 | Gagatsis A.; Deliyianni E. | Relaciones del espacio de trabajo matemático con las conversiones entre representaciones y la solución de problemas en la suma de fracciones | Revista Latinoamericana de Investigacion en Matematica Educativa. Artículo. Fuente: Scopus. | Conversion; Fraction addition; Mathematical working space; Problem solving; Transition | |
2014 | Coutat S. | Quel espace de travail géométrique pour l’apprentissage des propriétés au primaire ? | Revista Latinoamericana de Investigacion en Matematica Educativa. Artículo. Fuente: Scopus. | Dynamic geometry; Geometrical working space; Learning of geometrical properties; Primary school geometry | |
2014 | Mithalal-Le Doze J. | Initier un processus de preuve mathématique dans un environnement de géométrie dynamique 3D | Revista Latinoamericana de Investigacion en Matematica Educativa. Artículo. Fuente: Scopus. | 3D dynamic geometrical environment; Discursive genesis; Geometrical working spaces; Proof | |
2014 | Tanguay D.; Geeraerts L. | Conjectures, postulats et vérifications expérimentales dans le paradigme du géomètre-physicien : Comment intégrer le travail avec les LGD ? | Revista Latinoamericana de Investigacion en Matematica Educativa. Artículo. Fuente: Scopus. | Dynamic geometry softwarepackages; Exact and approximate measurements; Formal proof; Geometer-physicist paradigm | |
2014 | de Cotret S.R. | Espaces de travail / espaces de connaissances : Peut-on imaginer une navette pour y voyager ? | Revista Latinoamericana de Investigacion en Matematica Educativa. Artículo. Fuente: Scopus. | Didactics of common sense; Didactics of mathematics; Knowledge space; Posture; Working space | |
2014 | Braconne-Michoux A. | Quel espace de travail géométrique pour les élèves au Québec et pour les futurs enseignants ? | Revista Latinoamericana de Investigacion en Matematica Educativa. Artículo. Fuente: Scopus. | Geometry, Geometric working spaces; Initial formation of primary school teachers | |
2014 | Curin R.I.B. | Un Espace de Travail Mathématique pour la mise en evidence des significations géométriques de la multiplication de nombres réels et complexes : Mediation semiotique et parcours des élèves | Revista Latinoamericana de Investigacion en Matematica Educativa. Artículo. Fuente: Scopus. | Mathematical Working Space; Product of real and complex numbers; Representation records; Semiotic mediation; Sign-artifact; Students’ personal paths | |
2014 | Blossier M.; Richard P.R. | RICHARD Philippe R. | Le travail mathématique en interaction avec un logiciel de géométrie dynamique tridimensionnelle | Revista Latinoamericana de Investigacion en Matematica Educativa. Artículo. Fuente: Scopus. | Conception; Didactics of Mathematics; Geometrical Working Space; Instrumented modeling; Representation; Tridimensional dynamic geometry |
2014 | Kuzniak A.; Richard P.R. | KUZNIAK Alain; RICHARD Philippe R. | Espacios de trabajo matemático. Puntos de vista y perspectivas | Revista Latinoamericana de Investigacion en Matematica Educativa. Artículo. Fuente: Scopus. | |
2014 | Nikolantonakis K.; Vivier L. | VIVIER Laurent | Espaces de travail géométrique en formation initiale de professeurs du premier degré en France et en Grèce lors d’une démarche de preuve | Revista Latinoamericana de Investigacion en Matematica Educativa. Artículo. Fuente: Scopus. | Geometrical Working Space; Teacher training; Test; Triangle equality |
2014 | Tessier-Baillargeon M.; Richard P.R.; Leduc N.; Gagnon M. | RICHARD Philippe R. | Conception et analyse de geogebratutor, un système tutoriel intelligent : Genèse d’un espace de travail géométrique idoine | Revista Latinoamericana de Investigacion en Matematica Educativa. Artículo. Fuente: Scopus. | Didactics of mathematics; Dynamic geometry; Geometrical working spaces; Geometricproof problems; Intelligent tutorial system; Student-milieu cognitive interactions |
2014 | Kuzniak A.; R. Richard P. | RICHARD Philippe R., KUZNIAK Alain | Espaces de travail mathématique. Points de vue et perspectives | Revista Latinoamericana de Investigación en Matemática Educativa. Artículo. Fuente: OpenAlex. | |
2014 | Kuzniak A.; R. Richard P. | RICHARD Philippe R., KUZNIAK Alain | Spaces for mathematical work: Viewpoints and perspectives | Revista Latinoamericana de Investigación en Matemática Educativa. Artículo. Fuente: OpenAlex. | Viewpoints |
2014 | Montoya Delgadillo E.; Vivier L. | VIVIER Laurent | Les changements de domaine dans le cadre des Espaces de Travail Mathématique | Annales de didactique et de sciences cognitives. Artículo. Fuente: OpenAlex. | |
2013 | Kuzniak A. | KUZNIAK Alain | Understanding Geometric Work through Its Development and Its Transformations | Springer eBooks. Capítulo de libro. | Transformation geometry |
2012 | Kuzniak A.; Richard P.; Gagatsis A. | KUZNIAK Alain; RICHARD Philippe R. | CERME7 Working Group 4: Geometry teaching and learning | Research in Mathematics Education. Artículo. Fuente: Scopus. | |
2011 | Kuzniak A.; Rauscher J.-C. | KUZNIAK Alain | How do teachers' approaches to geometric work relate to geometry students' learning difficulties? | Educational Studies in Mathematics. Artículo. Fuente: Scopus. | Epistemic conception; Geometric work; Geometrical paradigms; Geometry |
2008 | Kuzniak A. | KUZNIAK Alain | Personal geometrical working space: A didactic and statistical approach | Studies in Computational Intelligence. Artículo. Fuente: Scopus. | Didactic; Geometrical working space; Geometry; Paradigm; Teachers training |
2008 | Carranza P.; Kuzniak A. | KUZNIAK Alain | Duality of probability and statistics teaching in French education | . Acta de Congreso. | Duality (order theory)|Probability and statistics|Frequentist probability |
2006 | Kuzniak A. | KUZNIAK Alain | Paradigmes et espaces de travail géométriques. Éléments d’un cadre théorique pour l’enseignement et la formation des enseignants en géométrie | Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education. Artículo. Fuente: Scopus. | |
1999 | Houdement C.; Kuzniak A. | KUZNIAK Alain | UN EXEMPLE de CADRE CONCEPTUEL POUR L'ÉTUDE de L'ENSEIGNEMENT de la GÉOMÉTRIE en FORMATION des MAÎTRES | Educational Studies in Mathematics. Artículo. Fuente: Scopus. |
Fecha de actualización: 24/06/2025